Kære forældre og elever

Først og fremmest, velkommen til Hedensted og Omegns Rideklubs elevskole.

Vi er glade for at kunne byde jer velkommen hos os og vores skønne heste og ponyer.

Venligst tilmeld jer vores Facebook-gruppe, hvor holdlister og andet information kommer jævnligt: “Hedensted Rideklub Elevskole”

Hvad koster det at gå til ridning?

Indmeldelse:

Kontingent årligt: pris 1/1-2024

*Kontingent returneres ikke ved udmeldelse.

Prøvetime: 150kr - betales inden dagen for undervisning.

Undervisning:

Elevskole under 25 år pr. md.:

Part på elevhest under 25 år:

Elevskole fra 25 år pr. md:

Part på elevhest fra 25 år:

Hvordan betaler man?

via hjemmesiden betalings modul

Udmeldelse:

Der er 1 måneds opsigelse i vores elevskole. Man er derfor forpligtet til betaling 1 måned frem fra udmeldelsen sker.

Udmeldelse sker via elevskolens mail.

Hvornår holder elevskolen lukket?

Elevskolen følger ferieplanen for Hedensted Kommunes skoler. (bilag vedlagt)

Hvad gør jeg den allerførste gang jeg kommer til min ridetime?

Helt generelt for alle, skal man komme ca. 30 minutter før sin undervisningstime begynder, da man enten skal tjekke om hesten bliver brugt på holdet forinden, eller om man skal nå at sadle sin hest op. Det er vigtigt, at man ved, om man skal sadle eller ej. Både hesten og rytteren skal stå helt klar til, når ridetimen begynder.

At sadle sin hest op indebærer, at:

Alt udstyr osv. findes i elevsadelrummet, som vil være låst op til jeres ankomst.

Går du på det første hold, vil underviseren komme ca. 15 minutter inden timen starter, og hjælpe til. Går du derimod på et af de senere hold, vil underviseren stå inde i ridehallen, og har derfor ikke mulighed for at hjælpe til ude i stalden. Om nødvendigt, skal underviseren dog komme og hjælpe alligevel. Støt jer til hinanden, og hjælp hvor I kan. Der står helt sikkert en masse andre forældre og ryttere klar til at hjælpe jer i stalden, hvis I har brug for det.

Vi vil gerne sørge for at alle vores heste får den pause, som de har brug for. Derfor må man ikke tage sin hest ud af boksen tidligere end 20 minutter før ridetimens begyndelse.

Generel omgængelighed ved hestene:

Undervisningstimerne indhold:

Hvordan melder jeg afbud til min undervisningstime?

Hvis man bliver forhindret i at komme til sin undervisningstime, bedes man skrive inde i elevskolens Facebookgruppe. Gerne så tidligt som muligt, så underviseren ved besked i god tid. Kan man ikke komme til en undervisningstime, er der ikke refusion af penge for den pågældende time.

Vigtigt:

Ved anden kontakt benyttes elevskolens mail: elevskole@hedenstedrideklub.dk

Hvem underviser de forskellige dage?

Mandag

Tirsdag

Sofie

Katrine

Line

Cecilie

Vi håber I kommer til at have nogle skønne timer i vores skønne rideklub i samvær med hestene, underviserne og andre hesteglade børn og forældre.

Hedensted Rideklub